wtorek, 13 maja 2014

Kreseczka nad Ó

Komedia




    Telewizor ustawiony na tvn 24 stanowił główne tło dla mojej po - pracowej, domowej krzątaniny. Pojawia się zapowiedź Kropki nad I. Nutka zaciekawienia podąża żwawo po pięciolinii. Zasiadłem przed odbiornikiem. Gośćmi klasycznie są ludzie obdarzeni skrajnymi, względem przeciwnej opcji, poglądami, z wrogich obozów. Pan i Pani. Temat przewodni? Oczywiście kobieta z brodą, czyli Thomas Neuwirth, zwycięzca Eurowizji. Nie przypuszczałem, że czas poświęcony na program o zabarwieniu silnie politycznym będzie niezwykle owocny, a sam program okaże się czterogwiazdkową komedią. Przytoczę najlepsze fragmenty, naprawdę warto.  Na wstępnie jednak dwa słowa na temat "afery" spod znaku nowego wcielenia Jezusa w sukience. Nie rozumiem ani ogromnej fali niechęci i oburzenia, ani zachwytów nad kontrowersyjnym wykonaniem. Prywatnie nie podoba mi się taki wizerunek sceniczny, do tego raczej słaby głos i patetyczna, nędzna piosenka. Szkoda, że wygrała właśnie ta propozycja. Nie podobało mi się również pod względem estetycznym. Częściowo namalowana broda na facecie ubranym w sukienkę? To nie dla mnie. Dostrzegam pewną analogię między dzisiejszą sytuacją, a opiniami na temat popowo - tanecznej płyty Chylińskiej. Podniecano się zmianą w wyglądzie piosenkarki, ociepleniem klimatu, wesołymi piosenkami, zapominając, że płyta jest... słaba. Po prostu. Zupełnie jak w przypadku uosobienia przerostu formy nad treścią - brodatego Austriaka. Tyle ode mnie. A oto best of dzisiejszej Kropki nad I.
Pani: - Niepokojące, oburzające jest to, że promowane są nienormalne wzorce w Europie.
Pan: -  Eurowizja kreuje wzorce? Naprawdę? Przecież to tylko kiczowaty i raczej słaby konkurs wokalny.
Olejnik: - Już kilkanaście lat temu wygrał Izraelczyk - transwestyta. Jakoś wtedy nie byli Państwo oburzeni -(tak, prawda in your face!)
Pani: - A ten Izrealczyk miał brodę? - (Padłem. Broda to zło!)
Pan: - Broda? To naprawdę o ten zarost chodzi?
Pani: - Tak, bo to męski atrybut stojący w sprzeczności z kobiecymi. - (Żelazna logika.)
Pani: - Takie osoby jak Conchita doprowadzą do utrwalenia się zafałszowanego obrazu płci z rodzaju Gender.
Pan: - Zauważyła Pani wysyp kobiet z brodą na ulicach? - (Mistrz ciętej riposty)
Pani: - Nie, ale tak będzie już niebawem! - (Jasne, już nadchodzą. Są wszędzie! Z dnia na dzień zamienimy się w kobiety z brodą. No może poza mną, wszak zarostu mi poskąpiono. Wzorzec piękna zmienia się na naszych oczach ;0)
Pan i Olejnik: - Śmiech.
Pani: - W godzinach szczytu na głównym Polskim kanale takie rzeczy... - (Taak. Bo KAŻDY to oglądał.)
I na koniec Olejnik: - Spodziewałam się, że raczej podobieństwo Wursta do Jezusa wzbudzi kontrowersje a nie jego broda.
Generalnie mocno zaściankowa baba z dzisiejszego gościa. Dorabiamy ideologię tam gdzie ktoś buduje karierę na kontrowersyjnym wyglądzie. Nie podoba mi się ani jedno ani drugie. Natomiast lubię się pośmiać i za to dziękuję brodatym kobietom... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz